alt

7. TKG programına Makedonya'dan katılan SABİT UMER Hollanda'nın Amsterdam kentinde düzenlenen PLMA's World of  Private Label (Özel Markalar) Fuarında şirketinin ürettiği bulaşık süngerlerinin tanıtımını yaptı.

Dünyanın en büyük özel markalar ile üretim yapan  perakende üreticileri ticaret şovu  PLMA 2017 Fuarı   16 Mayıs 2017  Salı günü Amsterdam'da RAI Sergi Sarayında açıldı.  

Özel Markalı Ürünler Fuarı'na 110 ülkeden 2484 firma stant açarak ürünlerini tanıtı. Türkiye'den d 84 firma bu fuarda ürünlerini tanıttı. Özel markalaı ürünler  satan ucuz  marketlerin pazar payı tüm dünyada büyümektedir. 

Gıda ve temizlik ürünlerindeki fiyat yükselişi tüketiciyi özel markalı ürünlere yönlendirmektedir.

Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) Başkanı İmer Özer, "Böyle giderse özel markalı ürünlerin toplam pazardaki payını ikiye katlarız" diye konuştu. Toplam perakende pazarının yüzde 16.3'üne hakim olan özel markalı ürünler, son üç ayda talep artışı yaşadı. Amsterdam'da düzenlenen World of Private Label Amsterdam 2017'de soruları yanıtlayan Özer, 120'ye yakın üyeleri olduğunu ve sektörün cirosunu 25 milyar TL olduğunu belirtti. "Bizim pazarımızda Avrupa'da 20 ülkenin 13'ünde 2016 büyümeyle kapatıldı. Pazarın 25 milyar TL'lik potansiyeli bulunuyor. Bu ilgi sürdüğü takdirde pazar büyüklüğünün 50 milyar TL'ye çıkacağını öngörüyoruz. Hem fiyat avantajı hem de güvence sunan ürünler, zincir mağazaların raflarında giderek daha fazla yer alıyor" diye konuştu.

Sektör genelinde markalı ile özel markalı ürün oranında ideal rakamın yüzde 50-50 olarak belirtilmektedir. Marka bağımlılığı nedeniyle özel markalı ürünlere mesafeli yaklaşan bir müşteri kitlesi vardı. Ancak fiyatlardaki tırmanış nedeniyle bu kitlenin de market zincirlerinin kendi markalarını denemeye başladığı gözlemlenmektedir.

PLMA 2017 hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşmak için bu linkin ziyaret edilmesi gerekmektedir. 

alt

7. TKG programına Makedonya'dan katılan SABİT UMER 19. TKG programı katılımcısı kardeşi HASAN UMER ile birlikte  ürettikleri temizlik bezi ve bulaşık süngeri markasının  Avrupa ülkelerindeki tüketicilere tanıtmak ve pazar payını artırmak amacıyla fuarlara katılmanın önemine inanmaktadırlar. 

Özel markalı ürünlerin dünya ve Türkiye pazarındaki payı konusunda ayrıntılı bilgilere bu linkten ulamak mümkündür.

Sabah Gazetesinde yayınlanan Özel Markalı Ürünler ve Amsterdam Fuarı haberine bu linkten ulaşılmaktadır.

Hürriyet Gazetesinde yayınlanan habere bu linkten ulaşmak mümkündür. 

alt

TOBB tarafından Ankara ve İstanbul'da düzenlenen 7. Türkçe Konuşan Girişimcler Programına Makedonya'dan katılan SABİT UMER  (arkada) ve  19. TKG programı üyesi HASAN UMER  (önde) temizlik malzemesi (bulaşık süngeri, temizlik bezleri, yer bezleri, sünger vb) üretimi yapan ve tüm Balkan ülkelerine ihraç etmekte olan  Sa-Lu dooel Chemical industry and Foreign Trade LTD.adlı aile şirketinin paydaşlarıdır.